Xa sei por que Antón Reixa falaba tan ben da Cidade da Cultura e agora non
Xa sei por que Antón Reixa falaba tan
ben da Cidade do Cultura hai un ano, cando publicou no Xornal de
Galicia "Gustame a Cidade da Cultura", que reproducimos máis abaixo.
Cóntao o xornalista compostelano José Antonio Pérez Docampo no artigo
que vai a continuación. Pobre SGAE se o seu novo presidente é o bó de
Antón!. Se hai que fiarse tanto das súas promesas para presidirnos aos
autores, como do chaqueteo que se trae coa Cidade da Cultura, imos
servidos.
JOSE ANTONIO PÉREZ
APUNTE INICIAL
Reixa y la Cidade da Cultura
SE DEJÓ CAER Jordi Évole por la Cidade da Cultura con la intención de ponerla a parir, pero pareció no disgustarle la obra de Eisenman; tanto como ensalzó la disponibilidad de Anxo Lorenzo,
el director xeral de Cultura, para debatir ante las cámaras sobre el
complejo. Hasta ahí todo correcto. Críticas al proyecto pero sin la
acritud de los pasajes anteriores (en Madrid y Valencia) del mismo
programa. La guinda se la tenía que poner Antón Reixa,
antaño ingenioso y polifacético creador, reconvertido ahora en presunto
gestor de contenidos más pendiente del despacho que del duro día a día
de los artistas. El exlíder de Os Resentidos pontificó resumiendo que la
CdC se trataba simplemente de un montón de ladrillos. No fue la única
barbaridad. Habló de una edificación "basta" fruto de "esa obsesión
inmobiliaria que poco tiene que ver con la vida real". Y se cubrió de
gloria alegando que Galicia "es el país del hambre, tenemos (los
gallegos) el síndrome histórico del hambre y, en lo que son las
infraestructuras culturales, trajo esta locura (sic)". Todo le sirve a
Reixa para reafirmarse en Salvados. Pero el problema es que las
hemerotecas existen. Y, por ejemplo, el 21 de noviembre de 2010, Antón
Reixa escribía en el desaparecido Xornal de Galicia (periódico nada sospechoso de seguir el ideario de la Xunta) un jugoso artículo titulado Gústame a Cidade da Cultura.
"Sei que esta opinión vén de resultar polémica, pero permítaseme
argumentar", decía Reixa. Y argumentaba: "O resultado arquitectónico é
espectacular e dunha beleza impresionante. Ao organicismo exterior e ben
organizado no entorno, hai que sumar un acabado interior de liñas
torturadas e impactantes. Diría que xa só o coñecemento do edificio,
aínda que estivera baleiro, xustifica a visita da xente de Galicia e do
turismo internacional". Pero es que, además, Reixa comparaba la Cidade
da Cultura con la Catedral de Santiago y escribía: "Durante ós séculos
peores, máis negativos e ruíns da historia de Galicia foise construíndo,
en camadas sucesivas, a fabulosa Catedral en Compostela. Contemplando
agora a beleza do edificio, non é que un se reconcilie con esa historia
de negación do país, pero pódese chegar a pensar que cando menos nos
quedou este extraordinario patrimonio arquitectónico. Visto o avance
construtivo actual (e o resultado) da Cidade da Cultura, penso que
poderiamos aplicar ese mesmo razoamento revestido de autoestima a unha
iniciativa (a do complexo do Gaias), sen dúbida, xeneticamente tinxida
de megalomanía". Significa esto que al calor de la poltrona de la
presidencia del Clúster do Audiovisual Galego Reixa decía una cosa y
ahora, aspirante al trono que Teddy Bautista dejó vacante en la SGAE, piensa lo contrario. Ya lo decía el filósofo Bronson Alcott: "La enfermedad del ignorante es ignorar su propia ignorancia".
(Publicado en "El Correo Gallego", 18 de marzo de 2012, página 30)
Reixa sempre foi un jetas. E polo que se ve, un virachaquetas que non ten vergoña. Non soporto este tipo de listos que dependendo do que as cousas influean nos seus intereses están a favor ou en conra. Pero, claro, os progres poden comportarse así que non pasa nada. Se o fai alguen de dereitas, entón póñenno podre. Sempre hai dous raseiros, duas varas de medir. Que puto asco!
ResponderEliminar